دستگیره دیجیتال تشخیص چهره
نوشته شده توسط : سام سنایی

دستگیره دیجیتال چیست: شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که تمایل داشته باشد برای باز کردن درب های ورودی خود بجای استفاده از کلید آن را با کارت و یا اثر انگشت خود باز کنید.در عصر جدید با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگیره هایی طراحی شده اند که با استفاده از آن ها می توانید امنیت را برای خود به وجود بیاورید.

دستگیره دیجیتال چیست | آرام بند کرج | شرکت مهندسی درسان

در گذشته به جای استفاده از دستگیره های دیجیتال از نمونه های قدیمی استفاده می کردند که برای باز شدن به کلید نیاز داشتید و این قفل کردن درب ها هم نمی توانست آنچنان که باید امنیت را به شما هدیه کنند.

شرکت مهندسی درسان

دستیگره دیجیتال

راه کاری مناسب برای کنار گذاشتن دستگیره های قدیمی و دسته کلید ها می باشدکه می توانید از راه دور درب را باز و بسته کنید. استفاده از این قفل ها در ابتدا برای اتومبیل ها کاربرد داشت ولی امروزه با توجه به اهمیت امنیت و راحتی استفاده از دستیگیره های دیجیتال گسترش بسیاری پیدا کرده است.

این قفل ها دارای زبان هایی برای قفل کردن درب می باشند برای آنکه بتوانند در میان چهارچوب قرار بگیرند استفاده می شوند.این زبانه ها با قرار گرفتن کلید در آن و حرکات چرخشی می توان موجب باز و بسته شدن درب شود.

مدل های دیجیتالی نیز از این قاعده به دور نیستند ولی به جای استفاده از قفل بایدبرای باز شدن درب ها از اثر انگشت استفاده کرد.

البته برای آن ها کلیدهای مکانیکی نیز طراحی شده اند که در مواقع ضروری و زمان اتمام شارژ دستگیره کلید را جایگزین کرد. این موارد در صورتی قابل اجرا هستند که دستگیره دارای مغزی الکترونیکی باشد.

مزایای استفاده از دستگیره دیجیتال

هرکدام از دستگیره های جدید و قدیمی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود بودند که ما در این مقاله سعی داریم برخی از مزیت های استفاده دستگیره های دیجیتال را برای شما بازگو کنیم

برای باز شدن قفل دستگیره های قدیمی و جدید باید از کلیدهایی مخصوص آن استفاده کرد برای این کار کافی است کلید را بعد از وارد شدن به قفل از شیارهای مخصوص عبور کند و عملیات باز شدن انجام می گیرد

استفاده از رمزهای عبور که از ساده ترین روش ها برای باز کردن درب های دیجیتالی می باشد که باید برای آن رمز مخصوصی را انتخاب کنید توجه داشته باشید که این کد را در اختیار هر کسی قرار ندهیدچرا که این کد جایگزین همان کلید است .

از دیگر راه های باز شدن این درب ها می توان به کارت هایی اشاره کرد که هنگام باز و بسته شدن می توانید از آن استفاده نمایید و درصورت گم شدن آن می توانید آثار آن را از حافظه دستگیره پاک کنید

در برخی از این دستگیره ها مجهز به سیستم وای فای و یا بلوتوث هستند که بتوانید از راه دور درب ها را نیز باز کنید. برای باز شدن درب از طریق بلوتوث کافی است گوشی موبایل خود را به درب نزدیک کنید که باعث می شود درب به صورت خودکار باز شود و……

دستگیره های دیجیتال انواع مختلفی دارند

دستگیره دیجیتال اثر انگشتی

این درب ها که به دلیل جنس آن ها (فولاد ضد زنگ) از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می توانندظاهری زیبا را محیط بدهد همانطور که از نام آن ها مشخص است با استفاده از اثر انگشت می توانید آن را باز و بسته کنید. کار کردن با این مدل بسار راحت می باشد وقابلیت این را دارد که اثر انگشت افراد بسیاری را در حافظه خود ثبت کند.

دستگیره دیجیتال اسکن کف دست

از مدل های پر طرفداری است که دارای قابلیت های فراوانی است که ما به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

در مواقع آتش سوزی سنسورهای آن فعال می شوند

تنظیمات بسیار راحتی دارد

دارای قفل امنیتی درب بیرونی و داخلی است

در مواقع اضطراری که شارژ آن رو به اتمام است علاوه بر هشدار های لازم دارای منابع تغذیه است

می توان از طریق گوشی های هوشمند آن ها را کنترل کرد

دستگیره دیجیتال تشخیص چهره

نسبت به دو مدل قبل دارای امنیت بیشتری است و بیشترین کاربرد را در مکان های مسکونی و تجاری دارد که کار کردن با آن بسیار راحت است از مزیت های استفاده از دوربین مداربسته تشخیص چهره می توان به:

استاندارد های بین المللی در آن  رعایت شده است و همین امر سبب امنیت بالا در آن می شود

می تواند میزان تردد افراد را ذخیره کند

این دستگیره توسط باتری های قلمیAAتغذیه می شوند و در زمان اتمام شارژ آلارم آن فعال می شود





:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: